Magnesium

3 artikel(en)

per pagina

3 artikel(en)

per pagina

Magnesium is een essentieel mineraal dat in het menselijk lichaam aanwezig is, vooral in de botten en de spieren, maar ook in kleine hoeveelheden in het bloedserum en in de rode bloedcellen. Belangrijke voedingsbronnen van magnesium zijn groenten, vis, noten en volle granen.

Magnesium

Magnesium is betrokken bij meer dan 300 reacties in ons lichaam, bv. spiercontractie, eiwitsynthese, zuurstoftransport, energiemetabolisme en immuunsysteem. Supplementatie van magnesium heeft talrijke voordelen. Ten eerste draagt de stof bij tot een normale spierfunctie. Magnesium is een hoofdrolspeler in de neuromusculaire werking en de aanzet tot spiercontractie. Het is ook nodig om energie te halen uit PCR-Cr (het energiesysteem dat vooral aangesproken wordt tijdens korte intensieve inspanningen).

Maar een grote hoeveelheid magnesium (400 mg) doet nog meer: het helpt bij de vermindering van vermoeidheid en moeheid ondersteunt de elektrolytenbalans ondersteunt een normaal energiemetabolisme helpt met de normale werking van het zenuwstelsel draagt bij tot een normale eiwitsynthese.

Elke sporter verliest een deel magnesium door het zweten. Aanvulling hiervan op dagelijkse basis is noodzakelijk om de spieren in topconditie te houden. Weekend Warrior heeft verschillende soorten en merken magnesium die allemaal 100% doping vrij zijn en alleen de beste ingredienten bevatten.