1. ZORG VOOR REGELMAAT

Er niks makkelijker om vol te houden dan een gewoonte. Om je sportdoelen te bereiken is het van belang dat jouw gewenste sportritme een gewoonte wordt. Maak van vooraf een lijstje met jouw doelen en kijk in je agenda op welke dagen of momenten van de dag jij het liefst sport. Zet deze momenten vast in je weekagenda. Dit zorgt ervoor dat je workout een gewoonte wordt en een onderdeel wordt van jouw week.

 

2. HOUD HET LEUK

Om iets te willen doen is het vooral belangrijk dat je het leuk vind en naar uit kijkt om te gaan doen. Je komt nou eenmaal makkelijkere van de bank om iets leuks te gaan doen. Zorg dat je het sporten ook leuk maakt voor jezelf. Pas je trainingsschema aan naar je eigen niveau en wissel af in workouts. Train eens met een ander mee als je een individuele sport beoefend. Of neem een onbekende route.

 

 

3. ZORG VOOR DE JUISTE SPORTOUTFIT EN SCHOENEN

De derde tip is een geschikte sportoutfit. Kies voor sportkleding dat lekker zit en waar je goed in kan bewegen. Je mag best investeren in een goede sportlook. Dit zorgt er tevens voor dat je het wil aantrekken en het niet in de kast blijft liggen. Let vooral op je schoenen en bespaar daar niet op. je voeten zijn de basis van bijna elke beweging en goede schoenen helpen blesures voorkomen.

 

4. MEET JE VOORTGANG

Er zijn veel apps die je prestaties bijhouden. Voor tijdens en na de workout kan je de informatie gebruiken. Een heel compleer platform is www.runalyze.com. Op deze website laad je je gevegens in en kun je vrijwel alle statstieken eruit halen. 

 

5. OPZWEPENDE HITJES

Wat voor heel veel mensen heel motiverend werkt is een goede muzieklijst. Vraag je vrienden om hun favoriete sportmuziek en maak een persoonlijke afspeellijst die je tijdens jouw workout kunt afspelen. Tip: Beluister eens het genre drum and bass. Deze opzwepende muziek zorgt gegarandeerd voor extra motivatie tijdens bijvoorbeeld hardlopen.