3 artikel(en)

per pagina

Duursporters weten als geen ander dat voeding een belangrijk deel van de voorbereiding op een prestatie is. Al weken voorafgaand aan hét moment worden ingrediënten van de dagelijkse kost zorgvuldig geselecteerd op eiwit gehalte, bijdrage aan vitamine levels en natuurlijk koolhydraat waarden.

Maar ook tijdens een duurprestatie is het noodzakelijk je energy aan te vullen. Gels zijn een ideale manier om dat te doen. De kleine verpakkingen zijn handig mee te nemen en open te maken bij elke inspanning. De gels van topmerk Etixx bevatten alleen de beste grondstoffen en zijn ontworpen om de prestaties van duursporters te verbeteren.

Lees hier de 5 redenen waarom dat zo is:

Lees meer
0 Reacties | Geplaatst in Sportvoeding door Larissa Bakker

Sportvoeding [Infographic]

16-08-2018 14:31

infographic sportvoeding

Bij duursport is het belangrijk dat je lichaam voldoende energie heeft om een langdurige inspanning te volbrengen. Daarom train je en daarom eet je gezond. Naast deze onmisbare basis kan je met sportvoeding zorgen voor meer uithoudingsvermogen, een grotere spiermassa, betere prestaties en een sneller herstel. In de infographic zie je in 1 oogopslag welke producten bij welke categorie horen.

 

 

 

 

 

 

 

 

Lees meer
0 Reacties | Geplaatst in Sportvoeding door Larissa Bakker

Spieren, kracht en creatine.

09-07-2018 09:54

Creatine is een bekend voedingssupplement. Zeer effectief bij spiermassa kweken op korte termijn. Maar ook op lange termijn levert creatine meer kracht en zorgt voor betere prestaties. Hoe komt dat? Bij korte, maximale inspanningen zijn onze voornaamste energiebronnen afkomstig uit de afbraak van Adenosine trifosfaat (ATP) in de spieren. Spieren bezitten slechts een beperkte hoeveelheid ATP, voldoende om dit 2 seconden vol te houden. Daarom wordt er creatinefosfaat afgebroken tot ATP om de inspanning te kunnen voortzetten. De hoeveelheid creatinefosfaat in de spieren kan verhoogd worden door creatinesupplementatie. Hierdoor wordt er meer ATP aangemaakt en hebben de spieren meer snelle brandstof, wat de prestaties tijdens korte intensieve inspanningen ten goede komt.

 

Lees meer
0 Reacties | Geplaatst in Sportvoeding door Larissa Bakker

3 artikel(en)

per pagina